httpv://youtu.be/Ew_tdY0V4Zo
Inom digital kommunikation har det länge varit klart att bilder och rörligt material är nödvändigt för att säkra och attrahera uppmärksamhet för budskap. Om sig själv, sin verksamhet, sitt varumärke osv.
Denna vecka har en global viral, klipp ovan, visat hur rörligt även kan agera verktyg vid uppsägning. Typ. Snart 13 miljoner har i alla fall sett denna minst sagt publika uppsägning. Dina tankar..? (Chefens svar lät inte dröja, se nedan.)
Berghs slututställning hade för övrigt i år ett intressant examensprojekt just hur man söker jobb med sig själv som rörligt material, bild nedan.
Nu har även den berörda arbetsgivaren till tjejen ovan som gjorde ett digitalt avslut, svarat med samma mynt – och utlyser en ledig tjänst, vilket 3 miljoner sett på tre dagar:
httpv://youtu.be/1ukGrwL4ky4
För dig som vill ha din digitalisering av dig själv lite mindre spektakulär, kan jag tipsa om tjänsten http://vizualize.me/ som, mycket enkelt förklarat, visualiserar ditt professionella LinkedIn-liv i grafik. Enjoy!
Må gott,
LG